-------------- ...........................................................................

دارندگان جيميل** برای عضویت کافیست یک ایمیل خالی بدون متن و موضوع برای آدرس پستی زیر بفرستید آدرس پستی زیر بفرستید

BARFIN2-subscribe@yahoogroups.com

====================

یکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲ ه‍.ش.

عکس های خود را به صورت نیمه عریان در اینترنت بگذارند

اینبار میخواهیم موضوع حجاب در بازیگران زن ایرانی و در کل این موضوع را در بین بازیگران خودمان و بازیگران خارجی و عکس هایی از نوع حجاب بازیگران در فیلم ها و در بیرون از فیلم ها را با هم مقایسه کنیم. در ادامه مطلب به چندین موضوع از قبیل پایان گلشیفته فراهانی! و حجاب بازیگران در فیلم ها و بیرون از فیلم ها و  ماجرای مسلمان شدن یک مانکن آمریکایی و کشف حجاب مینا لاکانی پرداخته ایم. امیدواریم که بازیگران دقت بیشتری به این موضوع داشته باشند چونکه آنها الگوی دختران ایرانی هستند! متاسفانه بیشتر بازیگران تابع پول هستند! اگر تهیه کننده پول بدهد و بگوید چادر سرت کن چادر سرشان میکنند و اگر بگوید … این کار را هم میکند! نمونه ای را میتوانید در ادامه مطلب ببینید. و چون از این قبیل عکس ها و موضوعات پیرامون آن زیاد است این مطلب را هم به چند بخش تقسیم میکنیم. این بخش اول موضوع حجاب بازیگران ایرانی است.
فرج الله سلحشور یکی از کارگردانان شاخص سینمای کشور، اخیرا در اظهاراتی تند در واکنش به دعوت از آنجلینا جولی برای ایفای نقش در یک فیلم ایرانی، ضمن انتقاد شدید از وضعیت سینمای ایران در بخشی از سخنان خود با هرزه توصیف کردن جولی گفت: وقتی بازیگران زن ما افتخارشان این است که عکس های خود را به صورت نیمه عریان در اینترنت بگذارند، یعنی خودشان یک پا آنجلینا جولی هستند.
بازیگر بی حجاب - بازیگر بی حجاب ایرانی - بازیگران - بازیگران بد حجاب - کشف حجاب بازیگران - جنبش سایبری 313
بازیگر بی حجاب - بازیگر بی حجاب ایرانی - بازیگران - بازیگران بد حجاب - کشف حجاب بازیگران - جنبش سایبری 313
 بازیگر بی حجاب - بازیگر بی حجاب ایرانی - بازیگران - بازیگران بد حجاب - کشف حجاب بازیگران - جنبش سایبری 313
بازیگر بی حجاب - بازیگر بی حجاب ایرانی - بازیگران - بازیگران بد حجاب - کشف حجاب بازیگران - جنبش سایبری 313
بازیگر بی حجاب - بازیگر بی حجاب ایرانی - بازیگران - بازیگران بد حجاب - کشف حجاب بازیگران - جنبش سایبری 313
بازیگر بی حجاب - بازیگر بی حجاب ایرانی - بازیگران - بازیگران بد حجاب - کشف حجاب بازیگران - جنبش سایبری 313
بازیگر بی حجاب - بازیگر بی حجاب ایرانی - بازیگران - بازیگران بد حجاب - کشف حجاب بازیگران - جنبش سایبری 313

این هم تصاویر توهین به چادر توسط …
بازیگر بی حجاب - بازیگر بی حجاب ایرانی - بازیگران - بازیگران بد حجاب - کشف حجاب بازیگران - جنبش سایبری 313
بازیگر بی حجاب - بازیگر بی حجاب ایرانی - بازیگران - بازیگران بد حجاب - کشف حجاب بازیگران - جنبش سایبری 313
بازیگر بی حجاب - بازیگر بی حجاب ایرانی - بازیگران - بازیگران بد حجاب - کشف حجاب بازیگران - جنبش سایبری 313
 بازیگر بی حجاب - بازیگر بی حجاب ایرانی - بازیگران - بازیگران بد حجاب - کشف حجاب بازیگران - جنبش سایبری 313
 بازیگر بی حجاب - بازیگر بی حجاب ایرانی - بازیگران - بازیگران بد حجاب - کشف حجاب بازیگران - جنبش سایبری 313
 بازیگر بی حجاب - بازیگر بی حجاب ایرانی - بازیگران - بازیگران بد حجاب - کشف حجاب بازیگران - جنبش سایبری 313

به گزارش ۵۹۸ به نقل از جام، شبکه صدای آمریکا وابسته به وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا، که دست بلندی در کشف حجاب و حمله به اعتقادات جوانان ایرانی دارد، بازهم در برنامه خود تلاش کرد یک ایرانی بدون حجاب را به نمایش بگذارد.راساس این گزارش، مینا لاکانی، بازیگرسینما و تئاتر در برنامه شباهنگ صدای آمریکا بدون، حجاب حاضر شده تا اهداف این شبکه ضد ایرانی را تامین کند.وی در مصاحبه با این شبکه خود را مبرا از حزب بازی خواند ولی مدعی شد به خاطر همبستگی با مردم، از ایران خارج شده است.
بازیگر بی حجاب - بازیگر بی حجاب ایرانی - بازیگران - بازیگران بد حجاب - کشف حجاب بازیگران - جنبش سایبری 313
لاکانی در این مصاحبه عدم حضورش در صدا وسیما را نه ضعف بازیگری و نامناسب بودن برای نقش، بلکه سیاسی خوانده و تصورات ذهنی مبنی برتماس های مشکوک را مطرح کرد.
بازیگر بی حجاب - بازیگر بی حجاب ایرانی - بازیگران - بازیگران بد حجاب - کشف حجاب بازیگران - جنبش سایبری 313
یاد آور می شود، مینا لاکانی در سال ۱۳۴۸ درتهران متولد شد و با بازی در تئاتر هملت به کارگردانی دکتر قطب الدین صادقی وارد عرصه ی بازیگری شد. پس از آن با فیلم «پرواز را به خاطر بسپار» به کارگردانی حمید رخشانی اولین تجربه ی سینمائی خود را پشت سر گذاشت، با فیلم «روز فرشته» به کارگردانی بهروز افخمی حضور خود را در سینما تثبیت نمود. لاکانی با بازی در فیلم «دیدار» به کارگردانی محمدرضا هنرمند توانست سیمرغ بلورین و دیپلم افتخار بهترین بازیگر زن را از سیزدهمین جشنواره ی فیلم فجر دریافت کند. بعدها او در فیلم های مختلف سینمائی به ایفای نقش پرداخت و حضور در تلویزیون را با سریال «همسفران» و فیلم تلویزیونی «پریماه» تجربه کرد. ایفای نقش در تله تئاترهای «کسب و کارهای آقای فابریزی» و «در پوست شیر» قسمتی دیگر از فعالیت های تلویزیونی لاکانی را شامل می شود.
گفتنی است، پیش از این هم شبکه صدای آمریکا در برنامه خود با نوعی روانشناسی، فریبا داودی مهاجر را مجبور کرد تا روسری را از سر خود بردارد.

فراهانی چندی پیش در اظهاراتی که همراه تصاویر وی در نشریه مد wox – که در نمایش عکس های عریان سابقه دارد- گفته بود که از حجاب متنفر است.
از دیگر سو گلشیفته فراهانی در فیلم “جای اژدها” براحتی دوگاری اسکات بازیگر مرد فیلم  را می بوسد و با لباس خواب در کنار وی در تختخواب هتل می خوابد و صحنه های نیمه برهنه وی با دوگاری اسکات که نقش دوست پسر وی را دارد، سکانس های دیگر فیلم را شکل داده اند. اینجاست معلوم می شود که چرا این هنرپیشه جوان پیش از این موفق، باید از حجاب متنفر باشد.
بازیگر بی حجاب - بازیگر بی حجاب ایرانی - بازیگران - بازیگران بد حجاب - کشف حجاب بازیگران - جنبش سایبری 313
بازیگر بی حجاب - بازیگر بی حجاب ایرانی - بازیگران - بازیگران بد حجاب - کشف حجاب بازیگران - جنبش سایبری 313
بازیگر بی حجاب - بازیگر بی حجاب ایرانی - بازیگران - بازیگران بد حجاب - کشف حجاب بازیگران - جنبش سایبری 313
بازیگر بی حجاب - بازیگر بی حجاب ایرانی - بازیگران - بازیگران بد حجاب - کشف حجاب بازیگران - جنبش سایبری 313
اما در نهایت وقتی استفاده تبلیغاتی این ستاره ها به پایان می رسد اندک اندک حتی نشریات مبتذل مد هم به سراغ آنها نخواهند رفت و تازه تلخی غربت و مزه گس آلت دست شدن حس می شود. احساس بدی آنقدر بد که تلخی آن را حتی می شود از یادداشت پدر گلشیفته یعنی بهزاد فراهانی حس کرد.اما چه باید کرد که الغریق یتشبث بکل حشیش- کسی که در حال غرق شدن است به هرچیزی چنگ می زند- و همین شد که هر روز گلشیفته بیش از دیروز پل های پشت سرش را خراب کرد و از آن سو هم نتوانست تا جای پای محکمی برای خودش دست و پا کند. حالا گلشیفته فراهانی در فیلم های دست چندم بازی می کند و با مجله های مد- و نه سینمایی- مصاحبه می کند و در این سو پدرش یادداشت های ملتمسانه می نویسد؛ اما خود کرده را تدبیر نیست!
بازیگر بی حجاب - بازیگر بی حجاب ایرانی - بازیگران - بازیگران بد حجاب - کشف حجاب بازیگران - جنبش سایبری 313

 مدتی است که مراسم فرش قرمز به تقلید از سینمای هالیوود در ایران مرسوم شده است که به نظر می رسد مقلدین برای شبیه شدن به مدل هالیوودی حجاب را هم مزاحم دیدند.به تازگی مراسم فرش قرمز فیلم خیابان بیست و چهارم با حضور کارگردان و عوامل فیلم در سینما فلسطین برگزار شد و جمع کثیری از هنرمندان سینما و تلویزیون و موسیقی همراه با جمع زیادی از مردم عادی در این مراسم حضور یافتند.
بازیگر بی حجاب - بازیگر بی حجاب ایرانی - بازیگران - بازیگران بد حجاب - کشف حجاب بازیگران - جنبش سایبری 313
حضور برخی از بازیگران زن در این مراسم با حجاب پوشش های متفاوت، آرایش های تند و صورت های برنزه(علی رغم هشدارهای متخصصان درباره برنزه کردن پوست) آن هم در زمانی که همه اقشار جامعه نسبت به رواج بدحجابی در جامعه هشدار می دهند و از این وضعیت ناراضی هستند، جای تاسف دارد.
بازیگر بی حجاب - بازیگر بی حجاب ایرانی - بازیگران - بازیگران بد حجاب - کشف حجاب بازیگران - جنبش سایبری 313
متاسفانه علی رغم الگو بودن بازیگران برای برخی از مردم این قشر از جامعه به این نکته توجه نداشته در چنین مراسم هایی با وضعیت های نابهنجار حضور می یابند.
بازیگر بی حجاب - بازیگر بی حجاب ایرانی - بازیگران - بازیگران بد حجاب - کشف حجاب بازیگران - جنبش سایبری 313

و بعد از همه ی این حرف ها میرسیم به جامعه ی غرب که زنانش روزبه روز بیشتر به سمت حجاب می آیند و ما روز به روز… گزارش زیر را بخوانید!
سارا بوکر، هنر پیشه، مدل و مانکن تازه مسلمان آمریکایی،
خبرگزاری فارس: یک ردای زیبای بلند و یک پوشش سر که شبیه لباس عرفی زنان مسلمان است خریداری کردم و در خیابان ها و محله هائی که روزهای پیشین با شلوار کوتاه، بیکینی، و یا با لباس کار “شیک” سبک غربی در آنها راه میرفتم، ظاهرشدم.
سارا بوکر، هنر پیشه، مدل و مانکن تازه مسلمان آمریکایی،
به گزارش سایت تازه مسلمانان، اخیرا سارا بوکر، هنر پیشه، مدل و مانکن تازه مسلمان آمریکایی، توضیحاتی را درباره خود ارائه داده است.
او در گفتگویی خود را اینگونه معرفی و علت مسلمان شدنش را اینگونه بیان می کند:
من یک زن امریکائی هستم که در مرکز امریکا بدنیا آمده ام. من مانند هر دختر دیگری بزرگ شدم. با علاقه و تعلق خاطر شدید به زرق و برق زندگی در “گران شهرها”. در نهایت من به فلوریدا و از آنجا به ساحل جنوبی میامی نقل مکان کردم. یک منطقه پرشور برای آنهائی که در جستجوی “زندگی پر زرق و برق” هستند. طبیعتا، من آنچه که یک دختر معمولی غربی انجام می دهد را انجام می دادم.
براساس ارزیابی ارزش خودم بر مبنای میزان جلب توجه دیگران من به ظاهر و جذابیت و گیرائی خودم توجه داشتم. من مرتبا ورزش می کردم و یک مربی شخصی شدم. یک خانه شیک لب دریا خریدم و توانستم یک سبک زندگی “با کلاس” برای خود فراهم کنم.
سالها گذشت تا متوجه شوم که هر چه بیشتر در “جذابیت زنانگی ام” پیشرفت می کنم درجه رضایت شخصی و خوشبختی ام افت می کند. من برده مد بودم. من گروگان ظاهرم بودم.
به علت افزایش مستمر فاصله میان رضایت شخصی من و سبک زندگی ام، من در فرار از الکل و مهمانی ها (پارتی ها) به مراقبه (مدیتیشن) و مذاهب غیرمتعارف پناه می بردم. اما یک فاصله کوچک به یک دره تبدیل گشت. و در نهایت متوجه شدم که تمامی آنها فقط یک مسکن هستند و نه یک درمان موثر.
یازده سپتامبر ۲۰۰۱، زمانی که من شاهد رگبار پی در پی اسلام، ارزشها و فرهنگ اسلامی، و اعلام شرم آور “جنگ صلیبی جدید” بودم، توجه ام به چیزی بنام اسلام آغاز شد. تا آن زمان، تمام چیزهائی که برای من با اسلام تداعی می گردید عبارت بودند از: زنان پوشیده در “چادر”، کتک زنندگان زنان (همسران)، حرام ها، و یک دنیا ترور و وحشت.
یک روز من با قرآن، کتابی که در غرب بطور منفی کلیشه ای معرفی شده است برخورد کردم. در ابتدا سبک و نحوه برخورد قرآن مرا تحت تاثیر قرار داد، و سپس نگاه آن به هستی، زندگی، آفرینش، و ارتباط میان خالق و مخلوق مرا به شگفتی آورد. من قرآن را خطابه ای مملو از بصیرت و بینش برای قلب و روح، بدون نیاز به هیچ مترجم (مفسر) و کشیشی یافتم.
سرانجام من حقیقت را دریافتم: فعالیت ارضاء کننده جدید من چیزی جز قبول مذهبی بنام اسلام، که می تواند سرچشمه آرامش برای من بعنوان یک مسلمان “فعال” باشد، نبود.
من یک ردای زیبای بلند و یک پوشش سر که شبیه لباس عرفی زنان مسلمان است خریداری کردم و در خیابان ها و محله هائی که روزهای پیشین با شلوار کوتاه، بیکینی، و یا با لباس کار “شیک” سبک غربی در آنها راه میرفتم، ظاهرشدم. اگر چه مردم، چهره ها، و مغازه ها همه همان ها بودند، اما یک چیز بطرزی چشمگیر و استثنائی متفاوت بود، من همان نبودم و نه آرامشی که من برای اولین بار در زن بودن تجربه کردم.
من احساس کردم که همه زنجیرها پاره شده اند و من بالاخره آزاد شده ام. من از چهره های حیرت زده جدید مردم، در مکانی که زمانی چهره هائی که پر از نگاه های شکارچی برشکار بود را تجربه کرده بودم، لذت می بردم. ناگهان یک بار از دوش من برداشته شد. من دیگر تمامی وقت ام را صرف خرید، آرایش، درست کردن موهایم، و تمرین بدنی برای خوش اندام شدن نمی کردم. سرانجام، من آزاد شدم.
من از حجاب رضایت داشتم، اما دیدن رو به افزایش زنان مسلمانی که از نقاب استفاده می کنند کنجکاوی مرا درباره نقاب برانگیخت. من نظر همسر مسلمانم را، که پس از اسلام آوردن با او ازدواج کردم، درباره گذاشتن نقاب و یا بسنده کردن به حجاب را جویا شدم. به نظر او حجاب در اسلام امری واجب است، در حالی که نقاب نیست. در آن زمان، حجاب من شامل پوشش سری که تمامی سر مرا بجز صورتم رامی پوشاند، و یک ردای سیاه بلند گشاد بنام “عبا” که تمامی بدن مرا از گردن تا نوک پا را می پوشاند، بود.
هیچ چیز مرا از تعویض بیکینی ام در ساحل جنوبی و زندگی پر زرق و برق سبک غربی ام با زندگی کردن در آرامش با خالقم و لذت بردن از زندگی در میان همنوعانم بعنوان یک شخص با ارزش، خوشحال نمی کند. بدین دلیل است که من استفاده از نقاب را انتخاب کرده ام، و تا پای مرگ از حق لاینفک ام برای پوشیدن اش دفاع خواهم نمود.
به شما زنانی که مفاهیم زشت کلیشه ای علیه حجاب فروتنانه اسلامی را می پذیرید، می گویم که: شما نمی دانید که چه چیزی را دارید از دست می دهید.

زن باید کاملاً درک کند که حجاب او تنها مربوط به خود او نیست تا بگوید من از حق خودم صرف‌نظر کردم، حجاب زن مربوط به مرد نیست تا مرد بگوید من راضیم، حجاب زن مربوط به خانواده نیست تا اعضای خانواده رضایت بدهند، حجاب زن، حقی الهی است.
آیت الله جوادی آملی :  شبهه‌ای که در ذهنیت بعضی افراد در خصوص حجاب هست، این است که خیال می‌کنند حجاب برای زن محدودیت و حصاری است که خانواده و وابستگی به شوهر برای او ایجاد نموده است، و بنابراین، حجاب نشانه ضعف و محدودیت زن است.
راه حلّ این شبهه و تبیین حجاب در بینش قرآن کریم این است که زن باید کاملاً درک کند که حجاب او تنها مربوط به خود او نیست تا بگوید من از حق خودم صرف‌نظر کردم، حجاب زن مربوط به مرد نیست تا مرد بگوید من راضیم، حجاب زن مربوط به خانواده نیست تا اعضای خانواده رضایت بدهند، حجاب زن، حقی الهی است، لذا می‌بینید در جهان غرب و کشورهایی که به قانون غربی مبتلا هستند اگر زن همسرداری آلوده شد و همسرش رضایت داد، قوانین آن‌ها پرونده را مختومه اعلام می‌کنند، اما در اسلام این چنین نیست، حرمت زن نه اختصاص به خود زن دارد نه شوهر و نه ویژه برادر و فرزندانش می‌باشد، همه این‌ها اگر رضایت بدهند قرآن راضی نخواهد بود، چون حرمت زن و حیثیت زن به عنوان حق‌اللَّه مطرح است و خدای سبحان زن را با سرمایه عاطفه آفرید که معلّم رقّت باشد و پیام عاطفه بیاورد، اگر جامعه‌ای این درس رقّت و عاطفه را ترک نمودند و به دنبال غریزه و شهوت رفتند به همان فسادی مبتلا می‌شوند که در غرب ظهور کرده است. لذا کسی حق ندارد بگوید من به نداشتن حجاب رضایت دادم، از این که قرآن کریم می‌گوید هر گروهی، اگر راضی هم باشند، شما حد الهی را در برابر آلودگی اجرا کنید، معلوم می‌شود عصمت زن، حق‌اللَّه است و به هیچ کسی ارتباط ندارد.
قرآن
کریم وقتی درباره حجاب سخن می‌گوید می‌فرماید: حجاب عبارت است از احترام گذاردن و حرمت قائل شدن برای زن که نامحرمان او را از دید حیوانی ننگرند لذا، نظر کردن به زنان غیر مسلمان را، بدون قصد تباهی جایز می‌داند و علت آن این است که زنان غیر مسلمان از این حرمت بی‌بهره‌اند
اندیشه‌ها را قرآن گونه نماییم !
فلسفه حجاب در قرآن ؛ بنابراین در هر بخشی و هر بعدی از ابعاد برای سیر به مدارج کمال بین زن و مرد تفاوتی نیست منتها باید اندیشه‌ها قرآن‌گونه باشد، یعنی همان گونه که قرآن بین کمال و حجاب و اندیشه و عفاف جمع نمود، ما نیز در نظام اسلامی بین کتاب و حجاب جمع کنیم.
عظمت زن در چیست؟
عظمت زن در این است که: (حضرت زهرا سلام الله علیها این جمله را فرمودند و حضرت رسول الله صلی الله علیه و آله نیز تأیید فرمودند) «أن لا یرین الرّجال ولا یراهنَّ الرّجال» نبینند مردان نامحرم را و مردان نیز آنان را نبینند. قرآن کریم وقتی درباره حجاب سخن می‌گوید می‌فرماید: حجاب عبارت است از احترام گذاردن و حرمت قائل شدن برای زن که نامحرمان او را از دید حیوانی ننگرند لذا، نظر کردن به زنان غیر مسلمان را، بدون قصد تباهی جایز می‌داند و علت آن این است که زنان غیر مسلمان از این حرمت بی‌بهره‌اند.
حال اگر کسی از تشخیص اصول ارزشی عاجز باشد، ممکن است ـ معاذ الله ـ حجاب را یک بند بنداند، و حال این که قرآن کریم وقتی مسأله لزوم حجاب را بازگو می‌کند، علت و فلسفه ضرورت حجاب را چنین بیان می‌فرماید: (ذلک أدنی أن یعرفن فلا یؤذین) یعنی برای این که شناخته نشوند و مورد اذیت واقع نگردند. چرا که آنان تجسم حرمت و عفاف جامعه هستند و حرمت دارند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

=====================================================